הביטלס לא הצטיינו בכתיבת שירים מאוד אישיים. גם כשזה כאב, הדברים הסוו והוסתרו ברמיזות אל תוך השירים. יוצאת דופן היא תקופה ספציפית מאוד, בה החלו ג’יין אשר ופול מקרטני לנהל חיי זוגיות. אפשר ממש לצפות בעליות ובמורדות של יחסיהם אם מאזינים לשירים שהוא כתב על הקשר הזה מתחילתו ועד בערך לסוף 1965. שירי אהבה משתך וראשוני כמו and I love her והבעת רצון עז שהיחסים האלה הם כאן כדי להישאר כמו שהוא כתב ב Things we said today. בתקופת האלבום Beatles For Sale, מרגישים את ההתדרדרות האיטית ביחסים. What You’re Doing כבר דרמטי ונמקרטני נשמע כמו גוער באהובתו. “את לא מבינה שאני אהבת האמת שלך?“. בפוסט הזה אתמקד בשיר בשם You won’t see me שנכתב לקראת סוף 1965 וברגע האחרון מצא את עצמו באלבום ראבר סול שבו מקרטני הביע ושיתף בבעיות הזוגיות שלו בשני שירים. הקשר בין ג’יין אשר לפול מקרטני החל בשמונה עשר באפריל 1963. הביטלס הופיעו באותו הערב ברויאל אלברט הול בלונדון. קצת לפני ההופעה, הצטלמו הביטלס בסשן צילומים שערכה הצלמת פיונה אדאמס. צילום אחד מהסשן הראה את הביטלס קופצים באוויר ושימש עבור עטיפת אלבומם השני של הביטלס שנקרא Twist and Shout ויצא בקנדה בחברת קפיטול. הנה כמה תמונות מסשן הצילומים הזה:
המופע באלברט הול שהיה חלק מסדרת הופעות של הרכבים שונים, שודר גם ב BBC ונקרא Swinging Sound 63. הם עלו עם הסט הראשון שכלל שני שירים: ‘פליז פליז מי’ ו’מיזרי’. ההופעה הזו לא שודרה ברדיו. בסביבות השעה 10 הם חזרו כדי לבצע שני שירים נוספים. הם היו אמורים לפתוח עם Thank you Girl אבל החליטו ברגע האחרון לשנות ל Twist and Shout ולאחריו לבצע את From Me To You.
ג’יין אשר, שחקנית ילידת לונדון, הגיעה גם היא כדי לצפות במופע. כך סיפר פיטר אשר אחיה הגדול של ג’יין: “ג’יין נתבקשה להגיע להופעה של להקה חדשה שכל הנערות צווחו בגללה. להקה שהגיעה הרגע מליברפול והיה לה להיט ראשון. מגזין רדיו טיימז ביקש מג’יין להגיע לאירוע ולכתוב עבורם ביקורת, ובאופן כללי להבין מה על מה כל הרעש סביבם. היא שמחה לעשות זאת מכיוון שהיא לא צפתה בהם מופיעים אף פעם, אבל קראה עליהם לא מעט כמו שכולנו קראנו. ג’יין התרשמה עמוקות. היא חשבה שהמוסיקה הייתה פנטסטית וכשהיא פגשה בהם לאחר ההופעה, היא גילתה שהם מקסימים, שנונים, קולים והיא מאוד חיבבה אותם. גם הם חיבבו אותה. אחד מהם חיבב אותה באופן מיוחד ושאל אם היא תרצה לצאת אתו“.
ג’יין אשר מחקה מעריצה צווחנית בהופעה באלברט הול
הביטלס על הבמה ברויאל אלברט הול
מקרטני היה מעורב בשני קשרים משמעותיים עד אז. ב 1960 הוא יצא עם דוט ראהון שבגיל 16 בישרה למקרטני בן ה17 שהיא בהריון. לאחר שלושה חודשים דוט חוותה הפלה ופול נשם לרווחה.
פול ודוט
לאחר הקשר הזה, היה למקרטני עוד קשר ארוך עם אייריס קאלדוול. אייריס הייתה אחותו הצעירה של אלן קאלדוול שנודע גם בשם הבמה רורי סטורם. רורי היה חבר של פול והמנהיג של ההרכב רורי סטורם וההוריקנים עם המתופף רינגו סטאר. באחת הופעות של הביטלס בנובמבר 1961 בברייטון היא שמה לב שפול מסתכל עליה באופן שונה. כשבריאן אפשטיין נכנס לתמונה הוא ביקש מרורי לבקש מאחותו שלא תגיע יותר לקאברן כדי שלא יגלו שלחברי הלהקה יש בנות זוג.
אייריס קאלדוול
אייריס פיתחה קשר עם בחור אוסטרלי בשם פרנק אייפילד שהיה גם הוא בעסקי המוסיקה ושחרר סינגל מצליח בשם I Remember You שצעד במצעדי הסינגלים בבריטניה בתחילת 1962. כך היא סיפרה: “כשפרנק הגיע לליברפול כדי להופיע באמפייר, פול אמר לי שהוא השיג כרטיסים ולשם שינוי כבר לא ישבנו במושבים הזולים, אלא ממש מול הבמה. כשפרנק עלה להופיע הוא ראה את שנינו מחובקים יחד ומחזיקים ידיים. הוא לא הראה סימן שהוא ראה אותנו אבל כשהשיר הבא התחיל ידעתי שהוא כיוון אותו ישירות לפול. זה היה קאבר לשיר של ג’ים ריבס שנקרא He’ll have to go “
הקשר הכפול של אייריס עם פול ופרנק נמשך תקופה עד לסיום היחסים שלה עם פול בתחילת 1963. ב 1965 היחסים של ג’יין אשר ופול הפכו למרוחקים וקרירים יותר וכל זאת על רקע רצונה של ג’יין לפרוץ בעולם המשחק, להפוך לשחקנית איכותית יותר ולפתח קריירה בפני עצמה. באוקטובר 1965 היא הודיעה לפול שהיא הצטרפה לתיאטרון ה Bristol Old Vic שבבריסטול, והחלה לבלות זמן רב בעיר בריסטול שהיתה מרוחקת מלונדון. מקרטני לא אהב זאת ובתקופה הזו של היחסים המרוחקים והקרירים בניהם כתב פול את You Wont See Me. ככה כתב לה פול: כשהתקשרתי אלייך, הקו היה תפוס. נמאס לי כבר, אז התנהגי לגילך. איבדנו את הזמן שהיה כה קשה למצוא ואני אאבד את דעתי אם לא תראי אותי. פעם אחר פעם את פשוט מסרבת להקשיב. לי לא היה אכפת אם הייתי יודע מה אני מחמיץ. על כתיבת הלחן סיפר פול: “בדרך כלל כתבתי על גיטרה או פסנתר והשתמשתי באקורדים מלאים. את השיר הזה כתבתי בעזרת שני תוים על שני המיתרים הראשונים של הגיטרה שההבדל בניהם הוא חצי טון והם יורדים כלפי מטה. מה נקרא בעולם המוסיקה סולם כרומטי. על הצירוף הזה כתבתי את המנגינה של you wont see me רק שאחר כך שיניתי את התווים ככה שיעלו ואז ירדו וכך חוזר חלילה“. הנה קטע מתוך הופעה מסוף 2017 שבה סיפר פול על כתיבת השיר רגע לפני ביצועו:
ברוח של ההתקרבות של הביטלס למוסיקת הסול שהם קראו לה שהם עושים ‘סול מזויף’ או plastic soul גם ב you won’t see me אפשר לשמוע השראה מהז’אנר הזה ובמיוחד השפעה מתוך It’s the same old song של הרכב מוטאון מדטרויט שנקרא ה Four Tops.
את השיר פול כתב באיזור אוקטובר-נובמבר קרוב מאוד לזמן הבאתו לאולפן ההקלטה. למעשה השיר הגיע לאולפן רק בסשן האחרון לאלבום ראבר סול שהיה סשן לחוץ שבו הביטלס היו חייבים לסיים את הקלטות. הם נכנסו בשעה 6 בערב לאולפן לסשן ארוך של שלוש עשרה שעות שבו הם היו אמורים לסיים את העבודה על האלבום. בעומס העבודה שהיה להם, הם הקדישו ל You Wont See Me שני ניסיונות בלבד כדי להקליט את טרק הבסיס כשפול ניגן על הפסנתר, ג’ורג’ על הגיטרה, רינגו על התופים וג’ון הסתפק בטמבורין.
בשלב התוספות פול הוסיף את הבס ושר את הקול הראשי שהוכפל. ג’ון וג’ורג’ הקליטו את קולות ההרמוניה הנפלאים.
תוספת מפתיעה הגיעה מצידו של הרואדי של הביטלס מל אוונס, שהקליט נגינת האמונד עבור השיר. הוא קיבל את המשימה ללחוץ על תו אחד לאורך כל הבית האחרון ועד לסיום השיר. שמו לנצח נחרט על גבי העטיפה האחורית של האלבום ראבר סול כמל ‘אורגן’ אוונס שמנגן על האמונד.
ב 1968, בזמן שהביטלס החלו לעבוד על האלבום הלבן, הקשר בין ג’ין לפול כבר לא היה חזק כתמול שלשום. פול החל לפלרטט עם פרנסי שוורץ, צעירה יהודייה שהייתה תסריטאית אמריקאית בת 24 ומאוד רצתה להצליח בעולם הקולנוע. פול עדיין ניסה לשכנע את ג’יין לפרוש מקריירת המשחק שלה לאחר שהם ינשאו. כשהם חזרו ללונדון, היחסים עם פרנסי שוורץ העלו הילוך. הוא אפילו הביא אותה לאולפן בזמן העבודה על Blackbird, מעיין תשובה ליוקו של ג’ון ובאמצע השנה, בזמן שג’יין שהתה בבריסטול, פול אירח את שוורץ הצעירה בביתו בקאוונדיש. ג’יין שהקדימה לחזור מבריסטול, תפסה את השניים במיטה,הסתובבה ויצאה בסערת רגשות מהבית. משם היא נסעה לבית הוריה. לאחר כמה ימים נשלחה אמה מרגרט לאסוף את חפציה. בראיון שהעניקה ג’יין עבור ה BBC, היא הכריזה על ביטול האירוסין למקרטני לתדהמת כולם. כך היא סיפרה בתכנית dee time למנחה סיימון די כשלמרות הכל הדברים שלה נשמעו דיי מרוככים: “…לא סיימתי את היחסים אבל הם הסתיימו, זה גמור. אני יודעת שזה נשמע נדוש, אנחנו עדיין מתראים ואוהבים אחד את השני, אבל זה לא הצליח. אולי נהיה אותם צ’ילדהוד סוייטהארטס, ניפגש שוב ונתחתן כשאנחנו בני 70…”.