top of page
תמונת הסופר/תאורי קואז

You Like Me Too Much

ג’ורג’ הריסון הציע לבמאי ריצ’ארד לסטר 2 שירים עבור סרטם השני של הביטלס Help. לסטר בחר רק באחד מהם – ב I Need You. השני היה You Like Me Too Much. השיר השני נשאר בצד עבור צידו השני של האלבום הבריטי העתידי שיהווה פסקול עבור הסרט העתידי, אך עוד לפני בחירתו של לסטר, דווקא הקהל האמריקאי זכה לקבל את השיר של ג’ורג’ באלבום BEATLES VI שיצא ב 14 ביוני 1965. רק כדי לסבר את האוזן, האלבום Help הבריטי יצא רק ב 6 באוגוסט בבריטניה. מה פתאום הקהל האמריקאי קיבל שיר של הביטלס לפני הקהל הבריטי? ובכן זה לא שהביטלס אהבו יותר את אמריקה, ז”א הם חיבבו אותם מאוד – יש לאמריקה חלק גדול מאוד בהצלחה העולמית שלהם, אבל הפעם זו החלטה גרידא של חברת התקליטים קפיטול. קפיטול שהחלו להוציא את אלבומי הביטלס רק ב 1964, מוצאים עצמם עם לא מעט חומר של הביטלס שהצטבר, מה שסיפק להם חומר עבור ארבעה אלבומי ביטלס באותה שנה – כולם אגב הפכו ללהיטים. ב 1965, כשהם רואים כי טוב, הם התכוונו לעשות שוב מכה יפה ותכננו עוד ארבעה אלבומים עבור שנה זו. הביטלס , מה לעשות, תיכננו רק 2 אלבומים עבור שנה זו, ממש בדיוק כמו בשנה הקודמת.

בתחילת השנה, החומר של האלבום הבריטי Beatles For Sale שימש את עיקר תוכן האלבום הראשון שהוציאה קפיטול באותה שנה. אלבום עם שם מאוד מושקע ומאוד מקורי: Beatles 65. בשנה הקודמת זכו קפיטול בתביעה נגד חברת התקליטים Vee Jay, זו ששחררה ב 1963 את האלבום Introducing… The Beatles שהוא פחות או יותר המקביל לאלבום Please Please Me הבריטי. הזכייה הזו איפשרה להם לשחרר את השירים המוקדמים של הביטלס ולכן האלבום השני בשנת 1965 היה The Early Beatles שהכיל 11 שירים מ Please Please Me – האלבום הזה יצא ב 22 במרץ 1965.

האלבום הבא אחריו, תוכנן להיות מורכב מהחומרים החדשים של הביטלס שהוקלטו עבור פסקול הסרט Help. הביטלס מצידם תכננו לשחרר אותו רק באוגוסט. לחכות כל הרבה זמן לא בא בחשבון עבור קפיטול. מה עושים ? זהו המתכון של קפיטול עבור האלבום השלישי של הביטלס לאותה שנה – אם לא עקבתם אנא התקשרו למספר הטלמסר כדי לקבלו שוב:

לוקחים 6 שירים מ Beatles For Sale שעדיין לא יצאו לאור בתקליט של קפיטול, מערבבים עם ביסייד אחד (yes it is), מוסיפים קורטוב של 2 קאברים שהוכנו מבעוד מועד (dizzy miss lizzy ו bad boy) – למהדרין, רצוי שיהיו מאותו יוצר (לארי וולייאמס), לבסוף, על הכל מפזרים 2 שירים מקוריים שהוקלטו ממש לאחרונה. (tell me what you see ומיודענו You Like Me Too Much).

האלבום כאמור יצא לאור ב 14 ביוני 1965 בארה”ב וקיבל את השם BEATLES VI

עטיפת האלבום BEATLES VI של קפיטול

השיר You Like Me Too Much הוא השלישי של הריסון שיכנס לקטלוג של הביטלס. הוא נכתב על ידו ממש בתחילת 1965, ומשוער כי נכתב על הרומן הטרי יחסית עם הדוגמנית פאטי בויד, אבל דווקא עם מילים שמדברות על הצד הפחות נעים של הזוגיות. למען האמת אם נסתכל על השירים של הריסון עד כה, נראה שירים שמתארים סיטואציות פחות נעימות: ‘אל תטרידו אותי’, ‘אני צריך אותך’ ועכשיו שיר שמתאר מערכת יחסים בבעיה.

הקלטת השיר מתבצעת כבר ב 17 בפברואר 1965 – יומיים לפני כן עובר לנון את מבחן הנהיגה ומקבל רישיון, מה שמספק לנו תמונות נהדרות של הביטלס ואת לנון שמדגמן מאחורי ההגה.

באותו היום מגיעים הביטלס לעבוד על The night Before של פול ולאחר 5 שעות בהן הם עומלים עליו, הם מתפנים להקליט את שירו של ג’ורג’. ב 4 שעות, מבצעים הביטלס 8 טייקים לשיר בהרכב הבא: הריסון בגיטרה אקוסטית, פול בבס, לנון בטמבורין ורינגו בתופים.

מכיוון שישנם 4 ערוצים למלא, וישנו יותר מרחב תמרון לנסיונות ומשחקים, מרטין החל לנהל רשימות מסודרות כיאה לאנגלי הגון, של ההקלטות והערוצים עבור כל שיר.

הרשימות שערך מרטין באולפן עבור הקלטות Help

כל הליין אפ המזוכר למעלה נדחף לערוץ אחד כשנגינת פסנתר של פול מתווספת כפתיח וסיום לשיר וקול השירה של ג’ורג’ מוקלט אל הערוץ השני. עכשיו מגיע שלב התוספות. ג’ון שבאותו היום הפליא על נגינה בפסנתר החשמלי מסוג Hohner Pianet C ב The Night Before, תורם את נגינתו בכלי גם לשיר הזה כשהוא מכוון לאפקט הטרמולו. בהופעות השתמש לנון דווקא בפסנתר מסוג VOX.


ה Hohner Pianet C



ה VOX

ג’ורג’ הריסון מצידו, מוסיף נגינה על הגרטץ’ החשמלית שלו של קטע הסולו ועכשיו מגיע הקטע המעניין. פול וג’ורג’ מרטין מתיישבים שניהם על אותו הפסנתר ומנגנים באותו הזמן קטע מענה נהדר עבור מה שמנגן הריסון בגיטרה החשמלית. הפסנתר עליו הם מנגנים מחובר למגבר הלזלי הישן והטוב על מנת לגרום לצליל מהדהד ועמוק. 2 הכלים ממוקמים בערוץ השלישי. לסיום, בערוץ הרביעי משוכפל קולו של הריסון ומתווספים אליו קולו הליווי של פול וג’ון. כבר למחרת מכין צוות האולפן שכולל את ג’ורג’ מרטין, נורמן סמית’ וקן סקוט את מיקס המונו. את שני השירים שהוקלטו באותו היום, The Night Before ו You Like Me Too Much, כינה מארק לואיסון, סופר הביטלס: “מוזיקת פופ באיכות מעולה עם מנגינות, הרמוניות וכלים משובחים”. אני חושב שהוא צודק.

12 צפיות0 תגובות
bottom of page