יום הולדת 81 שמח לפול מקרטני!
בשנה שעברה חגגתי לו 80 עגול עם פרק מיוחד בביטלמניקס - הבלוג והפודקאסט, שהביא את 'מקרטני האחר', הנסיוני, התעוזתן והמנוגד לאותו מקרטני שאנחנו כל כך מכירים ואוהבים.
אם לא האזנתם עדיין, אני ממליץ לכם לעשות את המסע עם 'מקרטני האחר' לאורך שנות הקריירה הארוכות שלו. לפרק תוכלו להאזין כאן.
אגב זה הפרק הכי מואזן בפודקאסט. אתם כנראה אוהבים את מקרטני.
היום, לכבוד הולדתו ה 81, החלטתי להביא קטע מתוך הביוגרפיה החמודה שכתב פיליפ נורמן על מקרטני.
הקטע שבחרתי מתכתב עם החדשות האחרונות שהצהיר עליהן מקרטני על ההשלמה של העבודה על מה שיהיה ה'סינגל האחרון' של הביטלס – Now and Then.
בשלהי 1993, פול, ג'ורג' ורינגו הסכימו להקליט מוסיקה חדשה שתצורף לאאוטייקים והקטעים הנדירים בסדרת הדיסקים שעמדה להשתחרר. היה ברור ש'תרגיל' שכזה יהיה חסר טעם אם הוא לא יכלול את ג'ון. הרצון הטוב של יוקו עמד עכשיו למבחן.
ב 5 השנים בהן ג'ון 'פרש' ממוסיקה בין 1975 ל 1980, הוא המשיך לכתוב שירים במעין שגרה מעייפת ותחרותית עם פול שבה כלום לא יכל להעצר.
בבניין הדקוטה, ישבה האלמנה יוקו ועברה על מצבור הדמואים הביתיים, כאלה שהיו מוכרים למעריצים אדוקים דרך בוטלגים אבל רובם תוייגו כקטעים לא מוכרים. בערב השנה החדשה 1994, פול יצר קשר עם יוקו כדי לומר לה שיחד עם ג'ורג' ורינגו הם חשבו לעשות קטע קטן עבור האנתולוגיה, אבל 'תפסו רגליים קרות' לאור העובדה שמדובר רק בשלושת רבעי ביטלס.
הוא שאל האם היא תשקול למסור להם משהו של ג'ון שהם יוכלו לעבוד איתו?
ניל אספינל שאותו יוקו העריכה מאוד, גם הוא כבר ביקש זאת ממנה.
יוקו חשבה ונזכרה שג'ון דחה כל רעיון למופע איחוד של הביטלס כשהעולם כל כך רצה אחד כזה. הוא נהג לומר שהם יהיו ארבעה 'זקנים' חלודים על הבמה.
יוקו ספרה: “החלטתי שזו תהיה טעות לעמוד בדרכו' הביטלס היו הלהקה של ג'ון. הוא היה מנהיג הלהקה וזה שהטביע את שמם. היה לי את המוניטין של מי שפרקה את הביטלס. עכשיו הייתי בעמדה של מי שיכולה לאחד אותם. מעין סיטואציה שניתנה לי על ידי הגורל".
ב 19 בינואר 1994, פול עלה על הבמה של 'היכל התהילה של הרוקנרול' בטקס שהכניס לשם את ג'ון. פול הקריא מכתב שהוא כתב לג'ון. המכתב המרגש הסתיים במילים המרגשות: “ההנאה עבורי לאחר כל דרך החתחתים העיסקיים שעברנו, היתה שחזרנו להיות יחד באופן פעיל ושוב תקשרנו. ההנאה היתה בכך שאמרת לי שאתה אופה לחם עכשיו ועל איך אתה משחק עם התינוק שון. זה היה נפלא עבורי, כי זה נתן לי משהו להאחז בו. עכשיו שנים אחר כך, התכנסנו כאן כדי להודות לך על כל מה שאתה אומר עבורנו. המכתב הזה מגיע באהבה ממני החבר שלך פול".
לאחר מכן יוקו שהיתה מרוגשת מאוד מהמחווה הזו של פול, העניקה לו קלטות ובהן 4 שירים של ג'ון ונתנה את ברכתה לביטלס להקליט עליהם את קולותיהם ואת הכלים שלהם.
האיחוד שלו חיכו מליונים כמעט רבע מאה, קרה סוף סוף. התקשורת הבריטית קראה להם ה'ת'ריטלז' – שלושת הביטלס. הדיווחים אמרו שהם קיבלו 20 מליון פאונד כל אחד עבור הופעה חיה אחת עם ג'וליאן לנון שיחליף את אביו. אחרים דיווחו שהם עומדים להופיע בפסטיבלים וודסטוק ובאייל אוף ווייט.
השיר היה קצר מדי ופול וג'ורג' סיפקו קטעי מידל אייט שכל אחד מהם ישיר בתורו. למרות העצבנות של ג'ורג', הם סיימו כשהם כותבים יחד.
עבודות האוברדאבים נעשו באולפני הוג מיל של מקרטני. זו היתה הפעם הראשונה בה שלושתם ניגנו יחד מאז ינואר 1970.
עדיין פול ניסה למנוע התערבות של יוקו בעבודה. “אמרתי לה: 'אל תחילי עלינו יותר מדי תנאים. זה גם ככה קשה לעשות את זה מבחינה רוחנית. אנחנו לא יודעים. אולי נשנא אחד את השני עוד שעתיים'.
יוקו לא התערבה ואפילו לא הגיע לסשני ההקלטה.
לשיר יחד עם קולו של ג'ון היתה חוויה מפחידה עבור פול ועבור כולם. “דמיינתי תרחיש קטן. הוא יצא לחופשה, התקשר ואמר שנסיים את הטראק שלו".
חלק מהמתח שהיה בסשנים לאלבום Let it Be שוב צף ועלה. פול חשב ש Free as a Bird צריך להיות קטע גדול עם תזמורת, אבל ג'ורג' רצה את הסטיל גיטאר שלו כמו ב My Sweet Lord. אחרי שפול שמע את הריף שניגן ג'ורג' הוא ויתר ולא הציע שום דבר לשיפור.
בסופו של דבר רק בפברואר 1995 הם חזרו לעבוד על הקטע השלישי, Real Love. קטע שג'ון הקליט לו דמו ב 1979 ב 6 גרסאות שונות שנקראו גם Real Life. פול ניגן בהקלטה על הקונטרה בס של ביל בלאק שלינדה רכשה עבורו בנאשוויל.
שון שאיבד את אביו בגיל 5, היה נרגש לראות באולפן של פול אוסף של כלים היסטורים, כמו למשל את הצ'מבלו שנעשה בו שימוש ב Because. כשפול הזמין את שון לנגן עליו, הוא לא הפסיק במשך שעות.
יום הולדת שמח לפול, בריאות ועוד המון מוסיקה מעולה שתרגש את כולנו!