בוקר טוב. יום שני ואנחנו עם פוסט אורח שני של אושר כהן המוכשר Osher Cohen והיום במאסטר שף, ירכיב לנו אושר מתכון לשיר המושלם של הביטלס בעיניו.
המערוך אליך אושר.
מהו השיר המושלם של הביטלס?
“רבולושן”…ובכן, תלוי את מי שואלים.
לדעתי השיר המושלם של הביטלס הוא “Because” אבל זו רק דעתי..
אבל מהו באמת באמת השיר המושלם של הביטלס? – תיפוף מושלם – גיטרה מושלמת – ביצוע קולי מושלם – בס בצורה מושלמת..
האם יש כזה בכלל?
בואו ננסה לבנות אחד כזה!
תיפוף
לדעתי, השיר המושלם של הביטלס מבחינת תיפוף הוא “Come Together”
הבחירה הזו היא אובייס לרבים אבל ובכן – אני פשוט אוהב את זה.
קחו תמונה: רינגו של 69′ מתכנס עם עצמו לרגע החשוב ביותר וכותב את אחד השירים היפים ביותר בהיסטוריה! “גן התמנון” (אוהבים אותך רינגו) אבל לפני זה הוא מתכנס להקליט את תופים ל”נצעד ביחד”..יחד עם הגיטרה של לנון התיפוף משתלב מעולה..השיר הכי רוק של הביטלס לדעתי!
גיטרה
השיר הוא שיר של ג’ורג’י כמובן.. “While My Guitar Gently Weeps”
אמנם – הגיטרה מנוגנת כמובן על ידי גונב הבחורות הסדרתי אריק קלפטון ,אבל את הגיטרה הקלאסית מנגן ג’ורג’ וביחד זה מעולה..השיר היפה ביותר של ג’ורג’.
בס
בחיי זה קל.. A Day In The Life – – הוא השיר המורכב ביותר של הביטלס באלבום סרג’נט פפר ואולי בכלל – פול על הבס טוב מאי פעם.. ביחד עם התופים של ריצ’ארד בערוץ השמאלי זה בא טוב.
קולות
אני חושב שזה ברור חברים..BECAUSE!
“אני הכי אוהב את “בגלל”.. אני אוהב אותו בגלל ההרמוניות שלו – ובעיקר בגלל העובדה שמעולם לא עשינו דבר כזה”
*ג’ורג’ האריסון על השיר BECAUSE*
“כל השירים באלבום יפים, אבל הכי אהבתי את “בגלל” של ג’ון..הביצוע הווקאלי היפה שלנו אי פעם”
*פול מקרטני על השיר BECAUSE*
“ישבתי בספה ושמעתי את יוקו מנגנת בפסנתר את בטהובן, שאלתי אותה:” תוכלי לנגן לאחור?” היא ניגנה וכתבתי את “בגלל” על זה..המילים הסתובבו לי מזמן בראש ורק היה צריך עזרה”
*ג’ון לנון על השיר BECAUSE*
השיר מחולק לשלוש הרמוניות קוליות:
פול – הקול הגבוה, שבאופן לא מודע מייצב את את הקולות..(ניסיתי בלי זה נשמע מוזר..) הקול של פול מתגבר באופן מדהים בסוף כל בית
דוגמה : It Blows My Maaaaaaaaahind (חרא דוגמה, זרמו)
ג’ון – הקול של לנון הוא הקול המוביל..הקול של ג’ון הוכפל באוברדב.
ג’ורג’ – הקול של האריסון הוא הנמוך..האריסון מגביר את הקול בצורה יפה בסוף כל בית (עובדה נחמדה: הטכנאים בסטודיו הנמיכו את הקול של האריסון רק בבתים כי הוא לא יכל לעשות את העליה בקל בלי לצעוק את זה).
השלושה שרו את השיר שלוש פעמים בלייב והכפילו בסך הכל פעמיים – כך נוצרה תחושה של 9 קולות.
השיר הוקלט 16 פעמים והטייק ה 16 נבחר.
Come Together – Drum Track
While my guitar gently weeps – guitar track
A day in the life – bass track
Because – Vocal track – take 4
אושר תודה על כך שאתה מעשיר אותנו כל פעם מחדש.
מחכים כבר לפוסט הבא.
אם גם אתם תרצו להשתתף בפינת הפוסט האורח, יש פרוצדורה בירוקרטית ומאוד סבוכה לביצוע: הודעה אישית אלינו ו…זהו.
המשך שבוע מדהים, ניפגש מחר בפוסט חדש מהניילון.