השיר Ding Dong, Ding Dong טען הריסון, נכתב אי שם בנובמבר 1973 תוך 3 דקות בלבד. אני באופן אישי חושב שעוד דקה היתה מיטיבה עם השיר אבל היי זה רק אני.
“המילים של השיר נלקחו מהקיר של הבית בפרייר פארק, זה ציטוט של אלפרד לורד טניסון. גם המידל אייט היו רשומים על הקיר שעל בית הגן, אבל הפעם אין לי מושג מה המקור. אולי סיר פרנק יודע..?”
למי בעצם ג’ורג’ vתכוון ?
אלפרד לורד טניסון היה משורר אנגלי בתקופה הוויקטוריאנית (לערך 1830-1901).
אלפרד לורד טניסון
הקטע אליו התייחס ג’ורג’ בחלקו הראשון של השיר, נלקח מתוך מקבץ שירי אבל שכתב לורד טניסון שנקרא In Memoriam A.H.H. המקבץ הזה נכתב לזכר חברו ארתור הנרי האלאם שמת בגיל 22 בוינה מדימום מוחי ופורסם ב 1850. כשקראתי את הסיפור הרגשתי מעט קווי דמיון לסיפור של ג’ון וסטיוארט סטטקליף, אולי גם ג’ורג’ הרגיש כך ?
כך נכתב על קיר ביתו של ג’ורג’:
Ring out the old, ring in the new Ring, happy bells, across the snow The year is going, let him go Ring out the false, ring in the true
הציטוט השני שהיה כתוב על קיר בית הגן היה:
Yesterday – today – was tomorrow
Tomorrow – today – will be yesterday
“זה השיר המהיר ביותר שכתבתי אי פעם. לקח לי שלוש דקות, אבל זה לקח לי ארבע שנים של התבוננות במה שנכתב על הקיר בבית שלי. השיר הזה התחמק ממני במשך ארבע שנים.”
ג’ורג’ מיד ניגש למלאכת ההקלטה של השיר באולפן הביתי שלו, והעמיד במהירות גרסה שכוללת את ג’ורג’ עצמו בגיטרה אקוסטית, גארי ווייט בפסנתר, קלאוס פורמן בבס רינגו סטאר וג’ים קלטנר בתופים. התכנון היה לתת לשיר טיפול נוסח פיל ספקטור עם המון סאונד, אבל מה שקרה ברקע באותה תקופה השפיע גם הוא על הכיוון של השיר. למשל הגלאם רוק של סלייד בשיר הכריסמס שלהם Merry Christmas Everybody.
או Wizzard עם I Wish It Could Be Christmas Everyday שגם כן השתמשו בתופים כפולים וסקסופון
בסוף 1973 יחסיהם של ג’ורג’ ופאטי היו גרועים מאי פעם. שניהם ניהלו רומנים מהצד. השמועה אומרת שבתקופה זו התוודה ג’ורג’ על אהבתו למורין סטארקי אשתו של רינגו. במסיבת סוף שנה ג’ורג’ אומר לפאטי: “בואי נשים לזה סוף ונתגרש השנה..”
1974 היתה גם היא שנה לא פשוטה עבור הריסון. הוא ופאטי אכן נפרדים מה שמשפיע עליו מאוד נפשית. ג’ורג’ באותם ימים מנסה להקים לייבל תקליטים סטייל אפל רקורדס על מנת להוציא תקליטים עבור פרוייקטים שהוא מפיק כמו למשל Shankar Family & Friends של ראבי שנקר. בחיפוש אחרי מפיץ ללייבל החדש שלו שיקרא Dark Horse, הוא שולח את המיקס שעשה לכמה חברות, בניהם ל Asylum Records של דיוויד גפן (לימים הקים את גפן רקורדס) עם מכתב מצורף שמסביר למה הוא זכאי ללהיט משל עצמו וכמה השיר יהיה מוצלח.
וזה מה שקיבל גפן:
הריסון טס להודו כדי להיפגש עם שנקר לגבי הפרויקט וקובע איתו מסע הופעות גדול לסוף 1974 שייערך בצפון אמריקה.
ההקלטות לאלבום Dark Horse נמשכות יחד עם מצבו הנפשי והגופני הירוד של ג’ורג’. קולו של ג’ורג’ לא במיטבו ומי שיקשיב לשירי Dark Horse יבחין זאת בקלות, למשל בשיר הנושא.
במאי 1974 מוקם סוף סוף הלייבל המיוחל של ג’ורג’ Dark Horse ומגוייסת אליו גם מזכירה, אוליביה אחת שמוצאת חן מאוד בעיניי ג’ורג’.
סמל הלייבל Dark Horse – הסוס בעל שבעת הראשים – מתוך המתולוגיה ההודית.
יחד עם העבודה על האלבום, ממשיך ג’ורג’ לעבוד ולהוסיף כלים ל Ding Dong, Ding Dong. הסגנון של פיל ספקטור ממשיך להנחות אותו וההשפעה של אלבום הכריסטמס שהפיק ספקטור ב 1963 בשם A Christmas Gift for You, בולטת עם תוספות צילצולי הפעמונים וקולות המקהלה. ג’ורג’ מוסיף גיטרת סלייד שמלווה את השיר מתחילתו, עוד סקסופנים ועוד גיטרות וכלי הקשה.
העבודה על האלבום מסתיימת רק באוקטובר 1974 והסינגל היה מוכן ליציאה ב 6 בדצמבר, קצת מאוחר במונחים של סינגלים לכריסטמס וזו אולי אחת הסיבות שהוא נוחת רק במקום ה 38 במצעד הבריטי. בצידו השני של הסינגל שיר שאולי משקף את הלך רוחו באותה עת – I Don’t Care Anymore.
הסינגל החדש זכה לפתוח גם את צידו השני של האלבום Dark Horse שיצא ב 9 בדצמבר 1974.
קטע וידאו מצולם עבור Ding Dong, Ding Dong בו הריסון חוזר לימי הביטלס עם חליפה אפורה וגיטרת ריקנבקר בה השתמש בתחילת 1964, כמו כן החליפה של סרג’נט פפר נשלפת לה מהבויידם – איתה הוא הופיע בפעם האחרונה בקליפ ל Hello Goodbye של הביטלס בנובמבר 1967.
ב 2 בנובמבר 1974, יצא הריסון למסע ההופעות המתוכנן לחודשיים, במהלכו הוא מאבד את הקול כמה פעמים ומסיים אותו מותש ובמצב גופני ירוד מאוד ומכור לקוקאין. מסע ההופעות הזה גרם לג’ורג’ שלא לצאת להופעות יותר עד 1991 בה הוא יצא לסיבוב קטן של הופעות ביפן.
לסיום, קטע קטן מתוך הסרט של סקורסזה על הריסון, שמדבר על מסע ההופעות הזה ועל תקופה שג’ורג’ בטח ירצה לשכוח.