זהו. הגענו לסיום התרגום שלי את בחינת הפופולריות של הביטלס על פי שקלול כל הפורמטים הידועים כפי שנותח על ידי האתר הנהדר chartmasters.
בחלק השלישי ואולי המעניין מכולם, מחשבים כמה מכירות אלבומים מלאים גזלו אלבומי האוסף השונים וההוצאות השונות ברחבי העולם. השקלול הסופי מניב כמות מכירות אסטרונומית. כנראה שזו לא היתה שמועה והביטלס הם אכן הלהקה המצליחה ביותר אי פעם.
לפני שנתחיל, הייתי רוצה להזכיר מהו שווה הערך של מכירה אחת לפי הפורמטים השונים, בהתאם לאופן בו האתר מבצע את הניתוח. אז מכירה בודדה = אלבום אחד, קליפ אחד, 3 סינגלים פיזיים, 10 סינגלים דיגיטליים, 1500 הזרמות שיר בסטרימינג.
יש לזכור שהכותבים אינם בהכרח מעריצי הלהקה.
ולפני שנתחיל, מי שמעוניין לקרוא את החלקים הקודמים יוכל למצוא את חלק 1 כאן ואת חלק 2 כאן.
זהו. בואו נתחיל.
מכירות הקשורות לאלבומים
כדי לקבל את התמונה המלאה אנחנו צריכים לבחון אלבומים שמכרסמים במכירות אלבומי האולפן – כמו אוספים, הופעות או הוצאות שונות.
ההוצאות האלה לא יוצרות ערך אלא מנצלות את אלבום האולפן ממנו הם לקוחים במקור. כשיוצאים אוספים כאלה הם משנמכים את מכירות האלבומים המקוריים מהקטלוג. לכן, כדי לדעת בדיוק את הערך שנגזל, צריך להציב אותם מחדש לפי המקור שלהם. הטבלה הבאה מסבירה את זה:
האלבומים האמריקאים
הזכרתי קודם לכן איך Please Please Me, With The Beatles ו- Beatles For Sale לא היו זמינים בארצות הברית עד להוצאתם בדיסקים ב-1987. בארה”ב יצאו הוצאות מקומיות שכלולות בטבלה.
במקורות שונים בהם מדובר על מכירות הביטלס, הם נוטים להוסיף ישירות את האלבומים האמריקאים להוצאות האנגליות לפי סדר הוצאה כרונולוגי. לדוגמה, האלבום השני שיצא בהוצאה האמריקאית, Meet The Beatles!מתווסף ל-With The Beatles.
כפי שניתן לראות בטבלה, זו הנחה שגויה. לא רק שהאלבום כולל שירים מ-Please Please Me, אלא שהוא מכר כל כך הרבה הודות להוספה של הלהיט הענק I Want To Hold Your Hand.
איך צריכים להסתכל על הטבלה? לכל אוסף אנו רושמים ראשית את כמות המכירות שלו. נמשיך עם הדוגמה שלנו:
Meet The Beatles! מכר 6.1 מליון עותקים במדינות בו הופץ. הרצועות האלה הגיעו מ-3 מקורות שונים שהם רשומים בעמודה הרביעית. לאחר מכן ניתן לראות ששירים שהופיעו ב-With The Beatles אחראיים ל-34 אחוז מהאלבום האמריקאי. כלומר הם מהווים 34 אחוז משווה ערך המכירות של האלבום, כלומר 2,101,000 מכירות.
באופן טבעי, מכיון שגם I Want To Hold Your Hands וגם She Loves You, הלהיטים הגדולים ביותר של הביטלס מהתקופה המוקדמת שלהם, לא יצאו באלבומים אלא רק כסינגלים, הם הגורם למכירה הגדולה של האלבום.
בטבלה הבאה מופיעים האלבומים האמריקאים הבאים. הם יצאו בין השנים 1964 ל-1966 וכוללים בעיקר שירים מ- A Hard Day’s Night, Beatles For Sale ו- Help!
אנחנו יכולים לראות ש Beatles For Sale גרף יותר מ-3 מליון מכירות מתוך Beatles 65 ו- Beatles VI, שניהם מכרו עותקים רבים על גב הלהיטים שלו.
שוב אנו רואים ששירים שלא הופיעו באלבומים מהווים תרומה ענקית לאוספים האלה.
עוד הוצאות מקומיות
ארצות הברית אינה המדינה היחידה בה היו הוצאות מקומיות. בהרבה ארצות האלבומים שהוציאו הביטלס בין השנים 1963 ל-1966 קיבלו הוצאות משלהם, חלקם מופיעות בטבלה שלמעלה.
כפי שראינו בהתחלה, Please Please Me, With The Beales ו- Beatles For Sale מכרו כ-6 מליון עותקים בפורמט המקורי שלהם, נמוך בהרבה לעומת האלבומים המאוחרים שלהם. המציאות כפי שאתם רואים היא שונה. אבל לא רק שהם איבדו מכירות להוצאות מקומיות, אלא גם תרמו למליוני עותקי האי.פי. שהביטלס מכרו. לפי קנה המידה שהסברנו עליו בהתחלה, EP שווה ערך לחצי אלבום. היוצא מן הכלל היחיד הוא Magical Mystery Tour שיצא כאי.פי. כפול ולכן נחשב לאלבום שלם.
האוספים הכפולים
הביטלס התפרקו ב-1970 והם המשיכו לייצר להיטים בקריירת הסולו בשנים הראשונות שאחרי הפירוק. הקטלוג שלהם עדיין נחשב לסחורה חמה והיה ברור שצריך להוציא אוסף. מכיון שהיה כל כך הרבה חומר, האוסף הראשון שיצא היה אלבום אוסף כפול כפול. שני אלבומים כפולים יצאו, האדום והכחול, שסיכמו את השנים 1962-1966 ו-1967-1970.
גם אם לרבים היו את אלבומי האולפן שלהם, העובדה שכל כך הרבה להיטים לא יצאו באלבומי האולפן הפכו את האוספים האלה להכרחיים, והביאו למכירות עצומות של 44.8 מליון עותקים. באלבום האדום, לא מפתיע לגלות שהכח המכירתי הגדול מגיע מהסינגלים יתומי האלבום. מה שכן אולי מפתיע הוא כמה חזק האלבום Help! ממנו יצאו Yesterday, Help! ו- Ticket to ride שתרמו רבות להצלחת האוסף עם 22 אחוז.
מהתקופה הכחולה, “אבי רואד” הוא המוביל הברור עם שירים קלאסיים כמו Come Together ו-Here Comes The Sun. במקום השני Magical Mystery Tour. כל אחד מחמשת האלבומים מהתקופה הזו אחראים למכירות של יותר מ-2 מליון.
שתי השורות האחרונות מתייחסות למארז שיצא 2010 והכיל את 2 האלבומים.
למרות שיצא בדרך הפוכה – קודם כאלבום כפול ואז כיחידים, Rock N’ Roll Music הוא עוד אוסף ראוי לציון. הוא התמקד יותר בשירי רוק, והוצאתו היתה לא רק על מנת לרכב על ההצלחה של סיבוב ההופעות העולמי של מקרטני ב-1976, אלא גם להרוויח מהגדילה של שוק התקליטים באירופה.
נושא האלבום נותן מקום גבוה מהרגיל לאלבומי הלהקה הראשונים. שוב, Please Please Me מניע את הצלחת החלק הראשון של האוסף. למרות שנוטים להתעלם מהאוסף הזה כל יחידה שלו מכרה למעלה מ-4 מליון עותקים, כולל 2.65 מליון עותקים בהוצאה הכפולה הראשונית.
Past Masters
שני חלקי Past Masters מלאים בשירים אייקוניים. האירוניה היא שהם כוללים רק שירים שניתן לסווג כנדירים, כלומר שירים שלא נכללו בשום אלבום אולפן שיצא באנגליה. המטרה של האוסף היתה להשלים את הוצאת הקטלוג ביציאה הראשונה של הדיסקים ב-1987.
האנתולוגיה
3 האלבומים הכפולים של האנתולוגיה יצאו בשנים 1995 ו-1996 כשהם מלווים את הסדרה באותו השם ומכרו המון עותקים. אבל ההייפ דעך לאחר זמן קצר והם נשארו מאחור ביחס לשאר הקטלוג של הלהקה. כמובן שעדיין זו היתה תוספת לא רעה.
הפרוייקט עקב אחר ההיסטוריה של הלהקה. ככזה, החלק הראשון, שמכר הרבה יותר ביחס לשניים שבאו אחריו, מכסה את השנים הראשונות שלהם. Please Please Me שוב מניע מכירות מצוין.
מהאנתולוגיה השנייה Help! הוא הכח המרכזי ובאנתולוגיה השלישית The Beatles, Abbey Road ו- Let It Be חולקים את הכח המוביל.
כשעוברים על האוספים שלהם מתחילה להצטייר התמונה הבאה – אלבומים כמו Rouber Soul, Revolver וסרג’נט פפר לא תורמים לפופולריות כפי שניתן היה לצפות. המחשבה הראשונה היא שהם חזקים יותר כאלבומי אולפן ולכן פחות מניעים את מכירות האוספים. האמת היא הפוכה – אלבומי האולפן שלהם מכרו טוב יותר יחסית לאלבומים אחרים בגלל שהאחרים סבלו מהקניבליזם של האוספים.
ההוצאת המרכזיות של שנות ה-2000
אחרי אלבומי האולפן (1963-1970), האוספים (1973-1983), הוצאות הדיסקים (1987-1993) ופרוייקטים צדייים (1994-1999) EMI חיפשו דרך נוספת לנצל את קטלוג הביטלס ליצירת מכירות מפוצצות.
הרבה שיחות היו בוודאי במשרדי החברה לפני הוצאת האוסף One. המכירות העצומות של הדיסק היו הימור בטוח. השוק היה במצב טוב מתמיד, מדינות רבות ראו את הגבולות נפתחים והמצב הכלכלי השתפר, איכות הסאונד היתה סוף סוף טובה, ויותר מהכל, קיבלת את כל הקלאסיקות של הביטלס במחיר של דיסק 1. זה היה למעשה האלבום השווה ביותר שאי פעם יצא בזמן הטוב ביותר.
אבל, לשים כל כך הרבה ערך בדיסק בודד הוא מהלך מסוכן לטווח ארוך. השירים בו חזקים מספיק כדי לדחוף מכירות של מספר הוצאות שונות ולשים אותן יחד יכול רק להוריד את העניין בשאר הקטלוג שלהם. בסופו של דבר השאלה היתה: האם הוא ימכור יותר כדיסק בודד מאשר יגרום לאובדן מכירות להוצאות אחרות.
הם החליטו שכן וזה אכן קרה. בואו נשווה את המכירות באנגליה בחמש השנים שקדמו (1995-1999) ובחמש השנים שלאחריו (2001-2005). השוק גדל ב-14.6 אחוז בין התקופות, ממכירת 1.01 מיליארד עותקים ל1.16 מילארד עותקים. לעומת זאת,”אבי רואד” ירד ירידה דרסטית במכירות מ324,949 יחידות בתקופה הראשונה ל-128,144 בשנייה – ירידה של 60.6 אחוז.
באופן מרשים, שני האלבומים שדוחפים הכי הרבה את One היו Help ו- Let It Be.
מפתיע? ובכן, לא ממש. EMI ידעו מה הם עושים. כשיצרו את האלבום סביב להיטים הם לא רק יצרו את קמפיין השיווק. זו היתה גם דרך לדחוף אלבומים מסויימים. כשקנית את 1, עדיין לא היתה לך אף רצועה מ-Rubber soul, סרג’נט פפר או הלבן הכפול. כך, למרות שקנית את אוסף המיטב, אלבומי האולפן המפורסמים שלהם עדיין נשארו הכרחיים. אחרי שתקנה אותם, הלוגיקה של השלמת הדיסקוגרפיה מעוררת צרכנים רבים לקרות את האלבומים המלאים בכל זאת.
Let It Be, אלבום שמכר יפה בפני עצמו ודחף אוספים רבים, גדל אף יותר עם מכירות של 3 מליון עותקים מהגרסה החדשה שלו.
אתם עדיין בטוחים שאתם יודעים איזה אלבומים מכרו הכי הרבה בשלב זה?
אוספים מקומיים
אלו האוספים הראשונים שיצאו לשוק. Greatest Hits באוסטרליה ו- Oldies במקומות שונים, אבל לא בצפון אמריקה.
שלושת האוספים האלה מכרו יותר מ-12 מליון עותקים ביחד.
The Essential האוסטרלי הוא זניח מבחינת מכירות, אבל הוא מציג בצורה הטובה ביותר את מה שאנחנו רואים לאורך כל הדרך. Please Please Me, Help!, Magical Mystery Tour ו- Let It Be מהווים בית לשירים הפופולריים ביותר של הביטלס, לצד יתומי האלבומים.
הופעות חיות
ההופעה בהמבורג הוקלטה ב-1962, האלבום של ההופעה בהוליווד בוול איחד הופעות מ-1964 ו-1965 וההופעות בביביסי הוקלטו בין 1963 ל-1965. כתוצאה מכך, שירים שהופיעו בהופעות האלה הגיעו מאלבומיהם הראשונים של הלהקה. איזה אלבום מוביל? אני מניח שאתם כבר מנחשים ש-Please Please Me. יחד הגיעו אלבומים אלה ללמעלה מ-10 מליון עותקים.
וידאו
יש שני סוגים של קטעי וידאו. אלה שמתעדים מסע הופעות או קליפים שניתן לעקוב אחר רשימת השירים המופיעים בהם, ואלה שמלווים את האמן בדרך תעודית. את האחרונים לא ניתן לחלק לאלבומי אולפן ולכן נשאיר אותם כיתומי אלבומים.
מארזים
יש שני סוגי מארזים מיוחדים – אוספים מקיפים ואלבומים שמקובצים יחדיו. במקרה של הסוג השני, המכירות משויכות לחלק היחסי של כל אלבום במארז.
Box Set יצא ב-1988 וכלל את כל ההוצאות מ-1987.
Capital Albums הוא צמד מארזים של 4 אלבומים שכללו את האלבומים האמריקאים המקוריים שיצאו בין 1964 ל-1966. הפסיקו להדפיס את המארזים האלה ב-1988.
כמו הקופסה המסכמת של -1988, כך גם ההוצאות המחודשות של 2009 קיבלו מארז, והפעם לא קופסה אחת, אלא שתיים – מונו וסטריאו, שמכרו יפה מאוד, כשמארז הסטריאו מכר למעלה מ-800 אלף עותקים.
וכפי שקרה בהוצאה הראשונה של הדיסקים, ב-2014 יצאו הגרסאות האמריקאיות של האלבומים של הביטלס.
סיכום מכירות שקשורות לאלבומים
הנה המדד שזוכה להכי הרבה התעלמות בבחינת הצלחת אלבום – כמות מכירות האוספים מכל סוג שהוא דוחף. כיון שמכירות אלבומי האולפן מסתמכות על הרצועות האלה, הם חלק מרכזי בפאזל.
חמשת האלבומים האנגליים הראשונים מכרו פחות בפני עצמם בגלל אלבומים מקומיים שיצאו בשווקים אחרים. מכירות EP פגעו בהם גם כן. כל הערך הזה חוזר אליהם כפי שניתן לראות מהטבלה.
אלבומים כמו Please Please Me, Help!, Abbey Road ו- Let It Be היו הכח המניע העיקרי במכירות אלבומי אוסף. מצד שני, מכירות ממושכות של אלבומי קטלוג כמו סרג’נט פפר המשיכו להיות חזקים בזכות העובדה שלא נכחו באלבומים אלה כמעט.
Rubber Soul, הלבן הכפול וריבולבר נתנו תמיכה נמוכה מחוץ למכירות האלבומים עצמם. כשמחברים את כל העותקים האלה יחד,
Please Please Me מסיים כאלבום הממוחזר ביותר של הלהקה. השווי של זה מסתכם במכירות של 21 מליון עותקים.
הודות לדיסקוגרפיה הכפולה שלהם – אלבומים וסינגלים שלא נכללים באלבום – ליתומי האלבומים כח עצום שמסתכם ב-53 מליון עותקים.
סיכום סופי
אז אחרי שבדקנו את כל הנתונים, כמה אלבומים מכרו הביטלס? בואו נחשב.
בטבלה הבאה כל הקטגוריות מראות מספרים סופיים כשווי ערך של מכירות אלבומים. לדוגמה – השירים מתוך Please Please Me שיצאו להורדה בפורמט דיגיטלי מכרו מספר שווה ערך ל360 אלף אלבומים – שזה 2.4 מליון הורדות ביחס של 10 ל1.5.
בסיכום כללי התוצאות האלה מדהימות, בו זמנית בכמה הם גדולות וכמה הן חלשות. גדולות בגלל שהממוצע של מכירות האלבומים הוא מטורף. חלש כי אף אלבום לא מכר יותר מ-43 מליון, תוצאה מאכזבת מעט. המוביל הוא “אבי רואד”.
מפתיע מאוד גם כי אלבומים כמו Let It Be ו- Help! עברו במכירות קלאסיקות כמו “סרג’נט פפר” והלבן הכפול. גם Please Please Me עוקף את האחרון בשעה שריבולבר וראבר סול מסיימים במקומות 9 ו-10 בלבד.
התוצאות המסקרנות משקפות מציאות חשובה בהרבה מאיזה אלבום מוכר יותר או פחות. בבחינה שעשינו ראינו תבנית יוצאת דופן. אם נשים בצד את “צוללת צהובה”, כל האלבומים נעים בין מכירות של 14 מליון למכירות של 43 מליון עותקים, יחס של 3 ל-1 בין המוכר ביותר לחלש ביותר. ההפרש היחסי בין השני לעשירי הפופולריים ביותר (33 מליון ל-23 מליון) הוא קטן מאוד, דבר שלא ראינו אצל שום אמן אחר שבחנו. כל אלבומי הקטלוג מכרו פחות או יותר הפוך מהאופן בו נתנו דחיפה לאלבומי האוסף. כשאוספים את כל הנתונים ומחברים, המספרים קרובים בצורה מדהימה. מה המשמעות של זה? זה אומר שבניגוד לכל אמן אחר, צרכנים לא רכשו רק להיט אחד, או אלבום אחד, או אפילו שניים או שלושה. המטרה הסופית של צרכן הביטלס הממוצע הוא לרכוש, ולא משנה באיזה פורמט או אריזה, את הדיסקוגרפיה המלאה של הלהקה. האם זה לא הסימן האמיתי להצלחה הגדולה ביותר בכל הזמנים?
בחישוב סופי, הלהקה מכרה כמות אסטרונומית שוות ערך ל-405.7 מליון עותקים. עד עכשיו האמן הגדול ביותר שראינו היה מייקל ג’קסון עם 323.7 מליון עותקים. הם עברו את מכירות לד זפלין ו- U2 גם יחד ואת מדונה ואבבא יחדיו. האם צריך להגיד משהו נוסף?
השירים הפופולריים ביותר של הביטלס
הרשימה מתבססת על היחס הקבוע של הבדיקה ועל המשקל היחסי באלבומים בו השיר נמצא. לפי יחס זה מחושבת גם הכמות שוות הערך שלו במכירות.
1 1963 – I Want to Hold Your Hand [Orphan] – 15,690,000 2 1970 – Let It Be [Let It Be] – 15,420,000 3 1965 – Yesterday [Help!] – 12,920,000 4 1969 – Come Together [Abbey Road] – 12,870,000 5 1968 – Hey Jude [Orphan] – 12,090,000 6 1969 – Here Comes the Sun [Abbey Road] – 11,460,000 7 1962 – Love Me Do [Please Please Me] – 11,040,000 8 1964 – A Hard Day’s Night [A Hard Day’s Night] – 9,820,000 9 1963 – Twist and Shout [Please Please Me] – 9,800,000 10 1964 – Can’t Buy Me Love [A Hard Day’s Night] – 9,230,000 11 1965 – Help! [Help!] – 9,030,000 12 1963 – She Loves You [Orphan] – 8,430,000 13 1969 – Get Back [Let It Be] – 8,140,000 14 1967 – All You Need Is Love [Magical Mystery Tour] – 7,900,000 15 1966 – Yellow Submarine [Revolver] – 7,890,000 16 1964 – Eight Days a Week [Beatles for Sale] – 6,820,000 17 1969 – Something [Abbey Road] – 6,440,000 18 1966 – Eleanor Rigby [Revolver] – 6,290,000 19 1965 – In My Life [Rubber Soul] – 6,200,000 20 1965 – Ticket to Ride [Help!] – 6,180,000 21 1967 – Lucy in the Sky with Diamonds [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 5,990,000 22 1967 – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 5,580,000 23 1967 – Penny Lane [Magical Mystery Tour] – 5,540,000 24 1967 – Hello, Goodbye [Magical Mystery Tour] – 5,440,000 25 1964 – I Feel Fine [Orphan] – 5,400,000 26 1967 – A Day in the Life [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 4,960,000 27 1965 – Norwegian Wood (This Bird Has Flown) [Rubber Soul] – 4,610,000 28 1967 – With a Little Help from My Friends [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 4,050,000 29 1963 – All My Loving [With the Beatles] – 4,010,000 30 1968 – While My Guitar Gently Weeps [The Beatles (White Album)] – 3,860,000 31 1968 – Blackbird [The Beatles (White Album)] – 3,850,000 32 1970 – The Long and Winding Road [Let It Be] – 3,680,000 33 1965 – Day Tripper [Orphan] – 3,560,000 34 1968 – Revolution [The Beatles (White Album)] – 3,350,000 35 1966 – Paperback Writer [Orphan] – 3,150,000 36 1965 – We Can Work It Out [Orphan] – 3,060,000 37 1964 – And I Love Her [A Hard Day’s Night] – 3,030,000 38 1963 – I Saw Her Standing There [Please Please Me] – 3,020,000 39 1968 – Lady Madonna [Orphan] – 2,880,000 40 1963 – From Me to You [Orphan] – 2,850,000 41 1967 – Strawberry Fields Forever [Magical Mystery Tour] – 2,810,000 42 1970 – Across the Universe [Let It Be] – 2,740,000 43 1967 – I Am the Walrus [Magical Mystery Tour] – 2,670,000 44 1968 – Ob-La-Di, Ob-La-Da [The Beatles (White Album)] – 2,660,000 45 1965 – Michelle [Rubber Soul] – 2,390,000 46 1969 – The Ballad of John and Yoko [Orphan] – 2,310,000 47 1965 – Nowhere Man [Rubber Soul] – 2,240,000 48 1967 – When I’m Sixty-Four [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 2,060,000 49 1965 – Drive My Car [Rubber Soul] – 2,010,000 50 1968 – Back in the U.S.S.R. [The Beatles (White Album)] – 2,000,000 51 1969 – Octopus’s Garden [Abbey Road] – 1,870,000 52 1963 – Please Please Me [Please Please Me] – 1,840,000 53 1967 – She’s Leaving Home [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,810,000 54 1963 – Till There Was You [With the Beatles] – 1,640,000 55 1965 – You’ve Got to Hide Your Love Away [Help!] – 1,630,000 56 1963 – Roll Over Beethoven [With the Beatles] – 1,620,000 57 1966 – Got to Get You into My Life [Revolver] – 1,580,000 58 1965 – Girl [Rubber Soul] – 1,550,000 59 1967 – The Fool on the Hill [Magical Mystery Tour] – 1,470,000 60 1969 – Oh! Darling [Abbey Road] – 1,420,000 61 1967 – Getting Better [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,390,000 62 1968 – Helter Skelter [The Beatles (White Album)] – 1,250,000 63 1966 – Taxman [Revolver] – 1,240,000 63 1967 – Within You Without You [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,240,000 65 1969 – Because [Abbey Road] – 1,230,000 66 1969 – Hey Bulldog [Yellow Submarine] – 1,220,000 67 1967 – Being for the Benefit of Mr. Kite! [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,200,000 68 1967 – Lovely Rita [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,170,000 69 1967 – Fixing a Hole [Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band] – 1,150,000 70 1964 – Rock and Roll Music [Beatles for Sale] – 1,120,000 71 1969 – Don’t Let Me Down [Orphan] – 1,060,000 72 1969 – I Want You (She’s So Heavy) [Abbey Road] – 1,040,000 72 1963 – Do You Want to Know a Secret? [Please Please Me] – 1,040,000 72 1964 – I’ll Follow the Sun [Beatles for Sale] – 1,040,000 75 1961 – My Bonnie [Orphan] – 1,030,000