ושוב אנחנו בפינת חדשות הביטלס הישנות שלנו שאתם כל כך אוהבים, או לפחות אני כל כך אוהב.
והיום, לצד שיא גינס חדש, גם מופרכות מופלאה כמיטב המסורת. אז בואו נתחיל:
האלבום הגיע לראשונה למקום הראשון במצעד המכירות ב-10 ביוני 1967, שם צעד במצעד ברציפות 23 שבועות. הוא הגיע כמה פעמים נוספות למקום הראשון בין נובמבר 1967 לפברואר 1968. הפעם האחרונה שצעד בעשרת הראשונים, בזמן הוצאתו הראשונה, היתה במרץ 1968, כ-9 חודשים אחרי שיצא.
ההוצאה לכבוד 20 שנה לאלבום, שיצאה ב-1987, החזירה את האלבום למקום ה-3 באנגליה.
בשנה שעברה, לרגל 50 שנה ליציאתו, יצא האלבום בהוצאות דלוקס מיוחדות בדיסקים וויניל. סרג’נט פפר חזר למקום הראשון בשבוע של ה-8 ביוני 2017, 49 שנים ו-363 ימים לאחר שהגיע למקום הראשון לראשונה.
אם רוצים לבחון את מרווח הזמן בין הפעם האחרונה שהיה בפסגה, ב-3 בפברואר 1968, עברו 49 שנים ו125.
בסך הכל צעד האלבום 271 שבועות במצעד מכירות האלבומים במהלך 50 השנים שעברו מאז צאתו. 49 שבועות מתוכם בעשרת הגדולים, 64 שבועות בעשרים הגדולים, ו-114 שבועות בארבעים הגדולים.
לפי The Official Charts Company האלבום מכר עד היום 5.1 מליון עותקים באנגליה, מה שהופך אותו לאלבום האולפן הנמכר ביותר באנגליה, ולשלישי בסך הכל, אחרי האוספים של קווין ואבבא.
2) ולפינת פנאי פלוס שלנו – סבא פול וסבא רינגו ניצפו ביחד בתצוגת האופנה של בתו של פול, סטלה, שהתקיימה בחודש שעבר. הם אף הצטלמו עם נשותיהן ונראו חמודים למדי. לפתע הופיע במסיבה שלאחר תצוגת האופנה פריס ג’קסון, בתו של האוגר הרשע שגזל את קטלוג השירים של הביטלס מסר פול. אבל סר פול, אציל שכמותו, לא עשה סצינה ואף הצטלם עם הילדה בת ה-19. גם סטלה הצטלמה איתה. גם כל מני אנשים אחרים שאין לי מושג מי הם אז אני לא אעלה את התמונות שלהם, ברשותכם.
3) למאט בלאמי מ”מיוז” יש סופרגרופ שכוללת חברים שונים. מדי פעם הם מופיעים ומזמינים אנשים להופיע איתם. לפני שבועיים בלאמי העלה את קטעון הוידאו הזה לאינסטגרם שלו. מה רואים בו? אותו מבצע עם פול מקרטני את “הלטר סקלטר”. מזכיר לי את הסופרגרופ שאני הקמתי. אני ודוד מהדירה ממול ביצענו מאוד יפה את “רק אתמול” של אריק איינשטיין ויפה ירקוני.
4) ועכשיו לחלק המופרך של היום:
לאנשי האתר NFS Music Station יש יותר מדי זמן פנוי, ועשבים כנראה לא קשה למצוא שם. אין לי הסבר אחר למה שאני הולך להציג עכשיו בשמם:
כידוע לכל מי שהתעמק בעטיפת “סרג’נט פפר”, תמונתו של בוב דילן מופיעה בקולאז’ העטיפה בפינה הימנית למעלה.
6 חודשים לאחר מכן, ב-27 בדצמבר 1967, דילן הוציא את האלבום John Wesley Harding. שמועות שונות מספרות כי דילן הכניס את תמונות פניהם של הביטלס לעטיפת האלבום כשהן מוחבאות בתמונת העץ באופן מכוון.
במגזין הרולינג סטון מה-9 במרץ, 1968, הופיע הידיעה הבאה:
“עטיפת אלבומו החדש של בוב דילן מכילה, ככל הנראה, מקבץ של פרצופים קטנים שמוחבאים על גזע העץ ובעלים. התמונות הן קטנות מאוד וכמעט בלתי ניתן לזהות אותן. עדיין, אנשים שבחנו את הפרצופים בדקדקנות אומרים שלפחות 4 מהם הם הביטלס.
קבוצת התמונות הברורה ביותר נראית טוב יותר כשהופכים את העטיפה. בחלק העליון של העץ, באזור הבהיר יותר, יש לפחות 7 פרצופים. אם תהפכו את העטיפה לכיוונים אחרים, ניתן לזהות פנים נוספות ליד מרפקים, שיחים ומעילים.
ג’ון ברג, הצלם שצילם את התמונה, אמר שהתמונה המקורית צולמה במצלמת פולארויד, כי דילן ביקש משהו שיראה כמו צילום חטוף. כשנשאל על הפרצופים החבויים, ברג אישר את קיומם, אבל לא רצה לדבר על זה.
“זה כמו דילן, מאוד מיסטי”, אמר ברג. הוא גם דיבר על “יד האלוהים”, שלפי דבריו מופיע בצד ימין של העץ. ברג לא רצה לומר יותר מזה. לסיום איחל לנו: ‘ציד מוצלח'”
צריך להפוך את העטיפה ולהפעיל את הדמיון חזק מאוד, ואם תהיו טובים, אולי תמצאו גם את כפר הדרדסים.
בראיון מ-1995 אמר ברג:
“קיבלתי שיחת טלפון מכתב של מגזין הרולינג סטון בסאן פרנסיסקו. מישהו גילה תמונות קטנות של הביטלס וידו של ישו על גזע העץ. ובכן, היתה לי תמונה של העטיפה על הקיר, אז הלכתי אליה והפכתי אותה וללא ספק… (צוחק) אני מתכוון, אם אתה רוצה לראות את זה, אתה יכול לראות את זה. הייתי מופתע כמו כל אחד אחר”
עכשיו רק נשאלת השאלה – איזה פול מופיע על העץ – המקורי או הכפיל.
5) וכדי לסיים באווירה פחות מופרכת, הנה ראיון עם פול משנת 1982, רגע לפני שהוא מוציא את אלבומו החדש והמצוין Tug Of War.
בראיון הוא מדבר על המשפחה, על כך שוינגס לא קיימת יותר ועל האלבום החדש.
6) ועוד סיום קטן – 3 תמונות מאוד יפות שמצאתי והיה לי חבל לוותר עליהן
זהו להיום.
ולסיום רציתי למסור בשמי ובשם ההנהלה וכל צוות העובדים המסור של ביטלמניקס, תודה שאתם קוראים אותנו והמשך יום נעים.